Sorry, this entry is only available in Ukrainian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.
Опис проекту: Створення клубу інтересів для підлітків кризових категорій ( випускники дитячих будинків, ВПО, СЖО ) та активної молоді ( майбутні соц. працівники) для проведення тренінгів за програмою «Як стати успішним» з метою вирішення актуальних проблем сучасної вразливої молоді, підготовка до дорослого життя, соціалізація молоді кризової категорії.
Крім навчання за програмою проект включає щомісячні зустрічі з успішними відомими людьми, відвідування театру, сферичного кінотеатру, психологічні настільні ігри. Всі учасники клубу матимуть змогу 1раз на тиждень окремо від занять клубу, відвідувати безкоштовно спортзал.
Мета проекту: Створити молодіжні клуби та навчити підлітків кризової категорії м. Києва досягати успіху в житті, шляхом проведення тренінгів за програмою «Як стати успішним».
Завдання:
- пошук та залучення вразливої молоді м. Києва
-створити молодіжний клуб
-знайти фінансування на подальший розвиток молодіжного клубу
- провести тренінги за програмою «Як стати успішним»
Актуальність: За останніми даними Мінсоцполітики, у Києві та області проживає 17865 дітей-переселенців та близько 4000 дітей сиріт. Психологами доведено, що такі діти, досягають успіху в житті на 48% менше, ніж ті, що зростали в повноцінних сім’ях. При цьому а схильність до негативних звичок у першої категорії на 73% більша. Зараз в Києві існує дуже багато різних гуртків для підлітків, проводиться безліч тренінгів з саморозвитку, але всі вони платні, і у молоді не вистачає коштів, щоб їх відвідувати. Участь у молодіжних клубах дасть змогу вразливій категорії підлітків знайти відповіді на актуальні питання щодо майбутнього, визначитися з цілями, побудувати правильні відносини з коханою людиною, повірити в себе і стати успішними.
Цільова аудиторія: молодь віком від 16 до 23 років, в тому числі:
діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, які виховувались в інтернатних закладах, ДБСТ, прийомних сім’ях, перебувають під опікою, піклуванням родичів;
діти з числа внутрішньо-переміщених осіб;
діти та молоді люди, які перебувають в складних життєвих обставинах;
активна та ініціативна молодь;
Дата проведення: 1 грудня 2015 — 1 червня 2016
Географія проекту: Київ
Статус проекту: активний
Кількість людей: 20-25 чоловік
Зміст програми: Модуль І: «Я – індивідуальність»
Особистість – молоді люди заохочуються до самопізнання та особистісного зростання, навчаються аналізувати свої внутрішні та зовнішні ресурси, усвідомлюють унікальність кожної людини.
Характер – молоді люди розширюють уявлення про себе як окремого індивіда, розуміють та приймають сильні і слабкі сторони характеру.
Внутрішній світ – молоді люди розуміють особливості внутрішнього світу, навчаються спостережливості та чуттєвому розумінню себе й інших.
Почуття та емоції – молоді люди обізнані про різноманіття емоцій та почуттів, способи їх прояву і вираження; навчаються розуміти емоцій інших, контролювати свій емоційний стан, конструктивно виражати незадоволення, агресію.
Зовнішність – молоді люди розуміють зв’язок між доглядом за собою та успіхом у спілкуванні з іншими, отримують поради щодо створення власного образу.
Здоров’я – молоді люди усвідомлюють важливість ведення здорового способу життя, знають як захистити себе від негативного впливу інших на своє здоров'я.
Модуль ІІ: «Я, ми, вони»
Спілкування – молоді люди розуміють, що спілкування є основою співробітництва з людьми та умовою досягнення успіху, навчаються навичкам спілкування.
Стосунки – молоді люди розуміють важливість побудови успішних, стабільних стосунків; розрізняють ближню, середню та дальню сферу стосунків. Молоді люди розуміють як будувати стосунки з близькими, сусідами, колегами, громадою на основі взаємовигоди й співробітництва.
Соціальні ролі – молоді люди розуміють вплив соціальних ролей на спілкування та побудову стосунків. Молоді люди знають, як правила гендерних, професійних ролей, ролі громадянина впливають на процес спілкування.
Соціальні навички – молоді люди розуміють як поводитися в різних соціальних ситуаціях, володіють навичками асертивної поведінки (вміють долати сором'язливість, можуть просити про допомогу, протистояти чужому тиску, говорити «ні», адекватно реагують на чужий гнів, невдачу, відмову).
Модуль ІІІ: «Я і кохана людина»
Залицяння – молоді люди вміють розпізнавати залицяння, розуміють його відмінність від приязних дружніх стосунків; вміють самі ввічливо залицятися до особи протилежної статті; знають, як реагувати на ввічливі або непристойні прояви залицяння; вміють говорити «ні».
Прив'язаність – молоді люди розуміють різних типи прив’язаності, вчаться розпізнавати з ким з оточення який зв'язок вони мають.
Кохання – молоді люди розуміють відмінності між коханням та дружбою, розуміють необхідність поважати особистісний розвиток близької людини; уявляють як побудувати стійкі стосунки з коханою людиною.
Секс – молоді люди розуміють, як можна бути відповідальним у статевих стосунках та як берегти своє репродуктивне здоров’я; вміють розпізнавати сексуальну та сексуалізовану поведінку з метою безпеки для себе; вчаться звертатися за допомогою до фахівців.
Сім'я – молоді люди уявляють як створити щасливу сім’ю; навчаться створювати правила майбутнього сімейного життя, вчаться більш критично ставитися до різних життєвих сімейних ситуацій.
Батьківство – молоді люди розуміють, що батьківство накладає відповідальність за дітей, розуміють різні стилі виховання, роздумують про образ себе в якості батька чи матері.
Модуль ІV: «Я і професія»
Профорієнтація – молоді люди дізнаються як зробити вірний вибір професії, навчаться орієнтуватися в світі професій, оцінять риси свого характеру та діагностують свої здібності і професійні нахили; навчаться враховувати попит ринку праці при виборі професії, роботи.
Моя освіта – молоді люди зрозуміють зв'язок між професією, рівнем освіти та доходами, з можливостями, які отримує людина з освітою; дізнаються про систему вищої освіти в Україні; отримають поради і рекомендації як володіти собою у період складання іспитів, ЗНО, бути впевненим під час здачі вступних іспитів.
Працевлаштування – молоді люди дізнаються способи пошуку роботи; навчаться складати резюме, протистояти маніпуляціям з боку роботодавців-шахраїв, дізнаються як поводитися на різних етапах працевлаштування, про можливості, які надає волонтерська робота.
Успіх у професії – молоді люди дізнаються про норми і правила поведінки в трудовому колективі, як досягнути успіху у професії і стати діловою людиною; познайомляться з принципами командної роботи і командної взаємодії.
Модуль V: «Я – господар свого життя»
Побут – молоді люди розуміють, що самостійність потребує відповідальності та організованості; знають як організувати свій побут, відповідально ставляться до своїх документів, дізнаються про різні служби, які можуть бути потрібні; вчаться заповнювати платіжки.
Управління життєвими ситуаціями та прийняття рішень – молоді люди вчаться вирішувати життєві ситуації та розуміти до кого можуть звернутися за допомогою, розробляють алгоритми дій в типових ситуаціях.
Відпочинок та розподіл часу – молоді люди розуміють як користуватися своїм життєвим часом з користю для себе та саморозвитку; вирізняють різні види відпочинку, вчаться складати тайм-карту для ефективнішого використання часу.
Бюджет – молоді люди вчаться складати особистий бюджет та планувати майбутні витрати, аналізують як вони можуть раціональніше використовувати свої кошти, навчаються критично осмислювати «акційні» та інші пропозиції.
Планування майбутнього – молоді люди навчаються планувати, візуалізувати свої майбутні досягнення, визначати цілі та покроково їх досягати.
Модуль VI: «Я і соціальні права»
Права людини – молоді люди дізнаються про свої права та обов’язки як громадянина України, знайомляться з основними національними та міжнародними документами, що гарантують базові права, вчяться знаходити зв'язок між потребами та правами людини.
Соціальні права – молоді люди розуміють, що соціальні права є невід’ємною складовою прав людини, права людини є взаємопов’язаними і неподільними; навчаються аналізувати ситуації, в яких реалізуються та порушуються соціальні права.
Соціальні права у повсякденному житті – молоді люди розуміють зв'язок соціальних прав з їх повсякденним життям, можливості доступу до соціальних прав; аналізують стан дотримання прав людини у своїй громаді.
Права та участь – молоді люди знайомляться з поняттям «участь», усвідомлюють, що саме соціальні права є необхідними для повноцінної участі в житті суспільства; заохочуються до участі у прийнятті рішень та активності у суспільному житті.
Соціальні права на практиці – молоді люди знають, як самостійно вирішувати життєві ситуації, пов’язані із соціальними правами; мотивовані до громадської активності.
Очікувані результати проекту:
- Буде створено молодіжний клуб в місті Києві;
- Буде проведено 24 заняття для кризової молоді за програмою «Як стати успішним»;
- Буде проведено анкетування молоді до і після проведення клубів, в учасників повинна з’явитися мотивація до дії, вони визначаться з напрямком своєї подальшої діяльності;
- Кожен учасник пропише свої цілі на рік, та складе план-програму як їх досягти;
- Вразлива молодь дізнається свої соціальні права;
- Учасники позбудуться своїх шкідливих звичок;
- Підлітки почнуть займатися спортом та вести здоровий спосіб життя;
- Учасники стануть стежити за своїм часом та правильно розпоряджатися фінансами;
- Учасники стануть комунікабельними, навчаться працювати в команді.